BorgensGrabbar

En chefsredaktörs tankar

Att vara chefsredaktör på en sådan fin och kulturellt k-märkt blogg är inte alltid en dans på rosor. Visst, det finns dom där guldkantade dagarna då man får free access in i gnagets omklädningsrum men dom dagarna växer inte på träd. Som chefsredaktör förväntas du lägga ner ett arbete av yttersta kvalité dagligen, här kan man inte ha en dålig dag på jobbet utan det gäller att prestera. Tänk om gnaget bandy hade varit lika bra som chefsredaktören, då hade vi spelat SM-final på studenternas i mars. En dag för en chefsredaktör startar inte som alla andras dagar. Att vakna bakfull och kallsvettig på Bergshamra borgens betongläktare är inte alla som klarar av att göra morgon efter morgon. Chefsredaktören är lite tuffare än alla andra. Det finns urgamla sägner som förtäljer sagor om chefsredaktörens uppväxt i det djupaste skogarna i Ryssland. Dessa berättelser kan enbart yttras i form av sitt rätta språk:


Не должно быть уделено со слезами крови соленой украсит стены детей не должен преследоваться за свои dödnyfödda Уменьшилась påarkebusering на torgetny тенденции в ordGuds как установить камни летели, как ветер, пятна крови оформлены земли петлей на шее byttesmot мужчин с gevärlikgiltigt до frågansom никогда не besvarashånande Грин никогда в истории .


Det har inte vart lätt, men att se tillbaka på sin ungdom och tänka på hur jag hade det då har fått mig att uppskatta borgens betongläktare på ett helt nytt djup. Att vakna under Harrys traktor med en gul blend i mungipan en lördagsmorgon kan jag enbart möta med ett leende. BorgensGrabbar har gett mig en oändlig törst på livet och allt som finns att tillgå i denna vackra värld, där BorgensGrabbar måste klassas som en av dom vackraste sakerna, och där är man chefsredaktör, det är stort!


Men som sagt även solen har sina fläckar. Det är trots allt ett arbete som måste utföras och pressen är stor att prestera på topp. Sociala evenemang i form av vitt vin och räkor på Sturehof är ett måste och ett strålande humör ska presenteras, du representerar ju trots allt BorgensGrabbar.


Att ständigt behöva smyga sig in på diverse idrottsanläggningar för att bevaka gnagets stängda träningar i smyg är inte helt lätt, och man har gått en och annan boxningsmatch med säkerhetsvakterna Jörgen och Torbjörn. Att sedan handskas med media skygga spelare i form av Baljan och Sandsund är inte alltid så lätt som man kan tro. Som tur är finns det spelare som Svärda som dyrkar kameraljuset och förgyller vår redaktion. Att gnaget har lyckats värva så tunga namn som Baljan, Ove Skägg, Mackan och Thunmarker till vinterns drabbningar bärgar gott inför framtiden och gnaget kan räkna med en kul säsong. Chefredaktören har dock en dröm, att få se Kristoffer Kiwi Lindén återigen mota bollar i gnagets mål. Kan detta vara möjligt, eller är det just bara en dröm? Kiwi ska enligt uppgifter från thailändska sportbladet ligga i hårdträning på Thailands stränder i skrivandes stund. Tränar han för bandymålet eller är det för triathlon tävlingen i Halmstad i sommar som träningen är tillägnad? Detta är frågor som virrar runt i chefsredaktören tankar och inte helt lätt att somna till.


BorgensGrabbar har gett mig möjligheter som jag inte trodde fanns. Att få skaka hand med självaste Herr Coachman, det är stort och tårarna är aldrig långt borta. Jag har fått bevaka spelare som Ankan och Svensson på nära håll. Vilka andra kan skriva upp det på sin meritlista? Att vara chefsredaktör på BorgensGrabbar är det största som har hänt mig och långt ifrån min tillvaro som väntade mig om jag hade stannat kvar i Ryssland som liten grabb. BorgensGrabbar har gett mig allt och jag är evigt tacksam gnaget bandy och alla spelare och ledare som har gjort mig till den personen jag är idag.


Gnaget bandy för mänskligheten och ett fritt tänkande.


På Bergshamra borgen där är vi starka!


//Chefsredaktören

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: