BorgensGrabbar

Intervju med Div 1 östras profil Jasper Felder


Nu är det klart! Gnaget bandy ska möta sina antagonister GT76 på söndag. Vilken match det kan bli... Redaktionen har kontaktat div 1 östras största profil för en intervju inför mötet. Detta är ingen annan än legendaren Jasper Jappe Felder.

Redaktionen:
- Tjena Jappe! Hur är läget?

Jappe:
- Jo det är bara bra, hur är det själv med chefsredaktören?

Redaktionen:
- Jo det är bra, skulle vilja ta till en gammal klyscha som lyder: man håller fortet flytande. Hur är formen hos en så framstående profil som Jasper Jappe Felder?

Jappe:
- Jo formen är bra men kommer bli bättre ju längre säsongen lider.

Redaktionen:
- Hur är läget i laget? skador, formen, nyförvärv och slutligen hur bra blir Pierre Palmgren i år?

Jappe:
- Vi har lite skavanker här och där men i stort sett ser det bra ut. Vi har en ganska tunn trupp men om alla kan spela så har vi ett bra lag. Pierre Palmgren har lyst i sin frånvaro då han haft fullt upp med att skala potatis inför julens julbord men lovar dock på bättring inför seriestarten.

Redaktionen:
- Stämmer ryktena att du har en ny puffra? och i så fall hur bra är den egentligen?

Jappe:
- Jag har faktiskt två stycken nya puffror en av dom är en ccc turtle neck composite pro jasper model och den andra är en Xbend composite 5:a. Jag har inte riktigt bestämt mig än vilken jag ska spela med det är något som veckans träningar får avgöra.

Redaktionen:
- Kommer du kunna skjuta hårdare än Krippa med någon av klubborna?

Jappe:
- Nej kanske inte hårdare än Krippa men troligtvis hårdare än Totte.

Nedan en bild på en av Jappes nya puffra.



Redaktionen:
- Ingen dålig spak det där. Stämmer ryktena att ni är rädda för vårt senaste nyförvärv Baljan?

Jappe:
- Ja det är klart... Baljan kommer bli farlig i år, han kommer troligtvis ta steget förbi sin bror och bli en kraft att räkna med i vinter.




Redaktionen:
- Har du hört talas om The Beast 2?

Jappe:
- OM jag har! det är ett farligt trollspö det där!  Jag har minnen från förr när Svanen härjade i div 1 östra och dominerade. The Beast 2 ska tydligen vara en släkting till denna och kommer troligen bli den farligaste stickan i serien.. Vi kommer göra allt för att hålla koll på denna.

Redaktionen:
- Vem har den största stortån i serien?

Jappe:
- Jag måste faktiskt säga att det är en jämn match mellan Krona och Sandsund.

Redaktionen:
- Krona? Trodde att det inte fanns några utmanare till Sandsunds stortår?

Jappe:
- Nej det är klart att Sandsunds stortår är störst men Kronas är med och bubblar på listan.

Redaktionen:
- Vilka vinner på söndag?

Jappe:
- Jag måste faktiskt säga att vi vinner men det beror mycket på hur laget ser ut. Vi har ju en match tidigare under dagen mot Djurgården det kan bli mycket tröttkörda ben.

Redaktionen:
- Till sist.. Kan du tippa serien inför vintern.

Jappe:
- Jo jag ska göra ett försök. Tyvärr har jag inte så bra koll på lagen utanför Stockholm men tycker det ska bli grymt kul att möta lite nya lag i år. Det kommer bli mycket Stockholm i toppen men det är som sagt för att jag inte har så bra koll på resten av lagen.

1: DIF
2:GT76
3:AIK
4:HIK
5:Tellus
6:Nitro/Nora
7:Norrtälje
8:Eskilstuna
9:Slottsbron
10:Delta

Redaktionen:
- Vi tackar Jappe för interjuven och önskar lycka till i vinter och på söndag.













Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: