BorgensGrabbar

Inför Sandviken - AIK

Imorn far det av till den klassiska bandybygden Sandviken för träningsmatch. Redaktionen har laddad länge inför detta äventyr och har inför matchen varit hemma hos the man the myth the legend the Paddan, för ett hemma hos reportage för att höra lite om tankarna inför säsongen. En del säger att hans hud har samma konsistens som en delfin och vart man än i världen är , om man ställer in radion på 98,7 så kan man höra hans tankar.. Det enda vi vet med säkerhet är att vi kallar han Paddan.



Redaktionen:
- Hej Paddan! Hur är läget?

Paddan:
- Jo det är bara bra tack.. Man håller fortet flytande..

Redaktionen:
- Vad har du för tankar inför säsongen? Hur är stämmningen i truppen, hur är formen och slutligen kommer du vinna skytteligan i år igen?

Paddan:
- Jo mina tankar inför säsongen har vart lite blandade samtidigt som jag är mycket laddad för att spela så dras jag med en envis handleds skada som även spökade lite i slutet av förra säsongen. Förhoppningsvis så ska jag få bukt med det inför seriestarten. Ett par så känsliga handleder som jag har måste vara fullt friska för att kunna prestera på topp och inte minst för att jag ska kunna ligga i toppen av skytteligan även i år. Annars så är stämmningen i truppen väldigt bra och vi har roligt tillsammans, det är viktigt.

Redaktionen:
- Är det sant att du är bäst i hela laget på 7-manna fotboll?

Paddan:
- Jo det stämmer bra, man har en bländande teknik som kompliteras med en bra grundfysik som gör att man kan ta dom där extra löpningarna på banan som ingen annan gör. Det har tom gått så långt att när jag blir indelad i ett lag på barmarksträningarna så får jag stående ovationer av medspelarna och motståndarlaget går hem. Lite trist men vad ska man göra? Jag är ju född så här..

Redaktionen:
- Vad gör du på fritiden när du inte spelar bandy?

Paddan:
- Jag gillar att köra rodel i soffan.

Redaktionen:
- Intressant, vi på redaktionen har sett på dig som en extremt stark träningsprodukt och tog för givet att dig träffar man enbart i löparspåret på din fritid.

Paddan:
- Jo det är många som tror det men så är det faktiskt inte, jag är en stark löpare av naturen.

Redaktionen:
Det går mycket rykten så här under värsta silly season säsongen, är det någon sanning i att du ska vara på väg bort till Dynamo Moskva?

Paddan:
- Nej det stämmer inte, jag trivs bra i gnaget och blir kvar här minst en säsong till.

Redaktionen:
- Skönt, skulle vart tomt utan dig på Bergshamra Borgen i vinter. Till slut så sägs det att i år så kommer du att få en fri roll på topp som innebär att du chefar där uppe precis som du vill, stämmer detta?

Paddan:
- Det är ingenting som är klart än, men absolut någonting som jag tillsammans med laget och Herr Coachman jobbar på.
 
Redaktionen:
- Jo det var allting för nu, tack för att du tog dig tid att träffa oss och lycka till imorn..

Paddan:
- Tack ska ni ha för en bra blogg. Forza gnaget!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: